Tillgänglighetsredogörelse
Kalmar Vatten står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen.
Tillgänglighetsredogörelse för kalmarvatten.se
På den här sidan beskriver vi
- hur webbplatsen kalmarvatten.se uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service
- eventuella kända tillgänglighetsproblem
- hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Hur tillgänglig är webbplatsen?
Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?
Om du behöver innehåll från kalmarvatten.se i något annat format än det som webbplatsen erbjuder så kan du kontakta oss. Svarstiden är normalt två arbetsdagar.
Du kan kontakta oss på följande sätt:
- skicka e-post till info@kalmarvatten.se
- ring kundservice 010-357 02 00.
Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning"och påtala det.
Anmäl bristande tillgänglighet till "Myndigheten för digital förvaltning" Länk till annan webbplats.
Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet
Den här webbplatsen är delvis förenlig med nivå AA i standarden Web Content Accessibility Guidelines version 2.1. Vilket innehåll som inte är tillgängligt beskrivs nedanför.
Innehåll som inte är tillgängligt
- Ett fåtal av pdf-filerna på webbplatsen är inskannade dokument som saknar uppläsningsmöjlighet då de baseras på dokument som inte är digitaliserade. Detta saknar vi praktisk möjlighet att rätta till.
- Vissa PDF-dokument är inte korrekt gjorda (taggade) för att fungera med skärmläsare.
- Vissa kartor på webbplatsen som är avsedda för navigering saknar motsvarande beskrivning i text.
- Det finns flera e-tjänster som du når via kalmarvatten.se som inte uppfyller kraven på tillgänglighet. Dessa e-tjänster äger vi inte själva eller kan justera i.
- Det finns bilder som beskriver processer som inte förklaras i text.
- Brister i kontraster, till exempel texten "Hej, vad kan vi hjälpa dig med?" har brister i kontrasten.
- Vi arbetar för att åtgärda problemen och se till att du får den digitala service du har rätt till.
Hur vi testat webbplatsen
Vi har gjort en självskattning (intern testning) av kalmarvatten.se. Senaste bedömningen gjordes den 2022-11-15.
Redogörelsen uppdaterades senast den 2022-11-15.
Fler sidor inom om kalmar vatten ab
Uppdrag och mål
Vi producerar och levererar dricksvatten samt renar avloppsvatten i Kalmar.
Jobba hos oss
Här finns de lediga tjänster vi har just nu. Välkommen med din ansökan.
Organisation
Så är Kalmar Vatten organiserat. Styrelse, ledningsgrupp och avdelningar.
Pressrum
Kontaktpersoner och material för media.
Ekonomi och statistik
Ekonomi, statistik, fakturering och årsredovisningar.
Så fungerar VA-branschen
Så fungerar VA-branschen
Kalmarsundsverket
Kalmars nya reningsverk, ett kretsloppsverk.
Hållbarhet och miljö
Vår kärnverksamhet är hållbarhet för människa och miljö.
Kundbrev
Kalmar Vattens kundbrev kommer två gånger per år.