Status nätverksproblem
I och med IT-angreppet mot Kalmar kommun har vi under drygt en månads tid haft begränsad åtkomst till våra verksamhetssystem. Nu är problemen så gott som åtgärdade!
Den 5 februari drabbades Kalmar kommun av ett IT-angrepp. Vi har under tiden kunnat svara i telefon och på mail. Alla som har varit i kontakt med vår Kundservice kommer att få svar på sina frågor inom kort.
Fakturor som skulle skickats den 1 mars skickades istället den 6 mars. Betalningsvillkoren är som vanligt 30 dagar.
För er som har autogiro och skulle haft en dragning 1 mars, kommer dragningen istället att ske den 28 mars. Har du betalat din faktura manuellt kommer ingen dragning att ske. Ni som är berörda av detta kommer att få ett brev med mer information inom kort.
Mina sidor är tyvärr fortfarande inte tillgängliga. E-tjänster som till exempel VA-anmälan fungerar.
Har du frågor? Kontakta vår Kundservice
010-357 02 00info@kalmarvatten.se