Felanmälan
Om du har upptäckt ett akut problem, till exempel en vattenläcka, avloppsstopp eller är utan vatten behöver du ringa oss.
Kontaktuppgifter
Kontakta vår Kundservice under helgfria vardagar. Våra sommaröppettider är 9.00-11.30 och 12.30-14.00.
010-357 02 00
Telefon övrig tid:
010-530 10 75
Vattenläcka
- Om du har lågt tryck eller inget vatten i kranen, ring oss.
- Har du en vattenläcka på din fastighet, kontakta en privat aktör.
Stopp i avloppet
- Kontrollera om det är stopp i hela din fastighet. Om så är fallet, ring oss.
- Har du endast stopp i till exempel badrummet eller köket sitter stoppet troligen i din egen ledning. Kontakta en privat aktör för att få hjälp med problemet.
Bor du i lägenhet eller hyr en lokal?
Om du har problem med dåligt tryck i kranen eller stopp i ditt avlopp och bor i lägenhet, kontakta i första hand din fastighetsägare.
Fler sidor inom kundservice
Frågor och svar
Hitta svaren på dina frågor.
Mina sidor
Lämna mätarställning, se ditt abonnemang och förbrukning.
Kontakta oss
Välkommen med din fråga, synpunkt och felanmälan.
Aktuella VA-arbeten
Vill du veta var vi gräver nu?
VA-anmälan (e-tjänst)
Skicka in anmälan för servis, tillfälligt vatten, fettavskiljare, oljeavskiljare och industriellt avloppsvatten.
SMS-tjänst
Vill du få sms vid driftstörningar i ditt område?
VA-taxa
Gällande priser för året.
Informationsmaterial
Aktuella broschyrer, filmer och dokument.
Så hanterar vi personuppgifter
Därför inhämtar och behandlar Kalmar Vatten personuppgifter.
När du flyttar
Så här går du tillväga vid ett ägarbyte.
Din faktura
Se förklaring av faktura och information om autogiro, leveranssätt m.m.
AI-chattbot
Kalmars Vattens AI-chat hjälper dig att snabbt hitta information och svar på dina frågor genom att söka på kalmarva...